تواصل معنا

‏ قصة الدكتورة هند والمشرحه كاملة الجزء الاول + الثاني +الثالث + الرابع + الخامس الأخير اعرفكم بنفسي انا دكتوره هند درست طب شرعي لسه متخرجه وتعينت في...

مؤيد

نجوم المنتدي
إنضم
22 يونيو 2022
المشاركات
817
مستوى التفاعل
203
العمر
20
الإقامة
عالم الخيال
قصة مرعبة




https://www.facebook.com/الاعلامى-ط...Cfvr15vz5mEx84FnT8E5CbMgG_mCNCTaHs&__tn__=<-R
قصة الدكتورة هند والمشرحه كاملة
الجزء الاول + الثاني +الثالث + الرابع + الخامس الأخير
اعرفكم بنفسي انا دكتوره هند درست طب شرعي لسه متخرجه وتعينت في مشرحة المستشفي من حوالي شهر قصتي ابتدت من لما روحت استلم شغل وكنت متحمسه جدا للشغل ومش مصدقه اني خلاص اتخرجت و بقيت دكتوره بالرغم ان كل الناس حوليا اهلي وقرايبي كان بيخافو مني جدا ومن كوني دكتورة تشريح جثث وكده لاكن انا اخترت المجال ده وحبيتو من اول يوم جامعه ومكنتش خايفه لحد مدخلت المستشفي وهناك قبلت دكاتره كبيره وقديمه في المستشفي واتعرفت علي البعض منهم وكان في واحد هناك دكتور اسمو هشام معجب بيا من اول يوم روحت فيه وانا ملاحظه نظراته الغريبه جدا ليا وانا بصراحه متفجاه جدا لان دي تقريبا اول مره حد يعجب بيا كل اللي كانو بيعجبو بيا كانو بيجلهم حالة زعر اول ما يعرفو اني دكتورة تشريح قولت يمكن ده علشان دكتور زيي ودارس نفس المهنه وكده شويه لقيت دكتور احمد مدير القسم في المشرحه بينده عليا وبيقولي تعالي استلم حثة ندي عاصي في المشرحه اشتغلي عليها وعايز تقرير عن الحثه في اقرب وقت و دخلت معاه ولقيتو بيخبط علي باب المشرحه اتفجات فا قلتلو انت ليه بتخبط علي باب المشرحه مع ان الموجود جثث في التلاجه بصلي كده وقالي الجثث اسرار وكانو ناس مننا وليها خصوصياتهم واحنا لازم نحترم خصوصياتهم علشان نتجنب غضبهم سكت وانا بتلاشي كلام الدكتور ومصدقتهوش طبعا ولاكن الغريب انو قرر نفس الشئ وخبط ع باب التلاجه قبل ما يفتحها اعتبرت حركاتو بشئ غير متخضر وملهوش اي اثاث من الصحه و استلمت الجثه كانت في اثار خدوش علي جسمها واديها ورجليها جروح ومطعونه في البطن والصدر لسه بقول بسم الله وبدات في تشريح الجثه لقيت صوت ببص ورايا ملقتش حاجه شويه ولقيت باب من التلاجه بيخبط روحت عند الباب وانا متفجاه ومتردده في فتحت باب التلاجه وسكت وقولت يمكن بتهيالي علشان اول يوم ليا لاكن خبط باب التلاجه زاد وبقي مسموع سبت الجثه علي التربيزه وروحت وانا ماشيه بهدوء لحد الباب.....
المشرحه الجزء التاني
قربت وفتحت بابا التلاجه ولاقيت واحد عنيه مبرقه جدا لدرجة عينه كانت قربت تطلع برا سبت الباب وجريت لورا وفي اللحظه دي اتمسمرت مكاني من الخوف ورجعت تاني ملقتش عنيه مفتحه قفلت الباب ودخلت حثة ندي وخرجت وروحت البيت كانت الساعه ١٠ تقريبا طلعت لقيت ماما مستنياني دخلت المطبخ تحضرلي العشا وانا دخلت الحمام اغسل وشي ببص في المريا لقيت الجثه اللي كانت في التلاجه واقفه ورايا اتلفت بسرعه ملقتش حد قولت يمكن تهيؤات من التعب طلعت دخلت اوضي نمت وتاني يوم روحت المستشفي وسالت علي الحثه اللي كانت في التلاجه وقالولي انها جثه مجهوله جتلهم من فتره غرقانه ومحدش قدر يتعرف عليها لانها متشوها ومحدش عارف يشتغل عليها فضولي خدني اوي اروح للمشرحه وافتح الباب واشوف الحثه تاني روحت ودخلت الباب وفتحت التلاجه بس ملقتش الجثه خرجت اسال دكتور احمد علي الحثه قالي انها لسه في التلاجه ومحدش اشتغل عليها قلتلو ازاي انا لسه خارجه من المشرحه الجثه مش في التلاجه الدكتور اتصدم وراح المشرحه وانا معاه فتحنا التلاجه ولقينا الجثه في مكنها انا خشبت مكاني وقتها دكتور احمد قالي انتي شكلك لسه قلبك ضعيف واحنا شغلانتنا دي محتاجه تركيز وقلب حديد انا قولت يمكن علشان مش مركزه خرج دكتور احمد وانا بدات اشتغل علي جثة ندي عاصي شويه ولقيت نفس الخبط والصوت اللي سمعتو تجهلتو تماما علشان مخليش الخوف يسيطر عليا كملت شغل وفجاه الكهربه قطعت وانا لوحدي في المشرحه اترعبت وغمضت عيوني وفتحت لقيت نفس الجثه المجهوله قدامي علي التربيزه جمب حثة ندي والنور بيطفي وينور سرخت ولقيت دكتور هشام داخل عليا المشرحه وفي ايدو شمعه وقالي ان في مشكله في الكهربه ومتقلقيش هديت شويه وببص علي التربيزه ملقتش الجثه لاقيتها ورا دكتور هشام نزلت علي الارض وانا خايفه وبرتعش تقريبا دي اول مره يحصلي كده قرب من دكتور هشام وقالي اهدي انا جمبك وفي اللحظه دي الشمعه وقعت عليه حرقت ايدو وفجاه الكهربه جات وخرجني دكتور هشام من المشرحه بس وانا خارجه اتاخرت خطوه عن دكتور هشام ولمحت الجثتين جمب بعض افكاري كانت في الوقت ده مشتته مش عارفه اللي شفتو ده كان حقيقه ولا خيال .. بس حسيت ان في حاجه مش طبعيه ورا الجثه حاجه متعلقه بجثت ندي عاصي وجه في بالي حاجتين يا اما الجثه دي كان ليها علاقه بندي عاصي
والاحتمال الاضعف ان الجثه دي رافضه تشريح جثة ندي عاصي .. وقررت اشتغل علي الجثه المجهوله مع جثة ندي عاصي وانا نازله اصر دكتور هشام انو يوصلني بعربيتو بغرض انو قلقان عليه وطول الطريق واحنا بنتكلم عن حياتو الصعبه وعن خطيبتو اللي حبها وهي خزلتو جرحتو وفضلت حد تاني عليه وانو وحيد وعايش لوحدو و من اول يوم وهو معجب بيا واني البنت اللي اتمنها وعاش سنين يحلم بيهاا وانا ساكت مستغربه فتره قصيره جدا اللي اتعرفنا علي بعض فيها وكانت في كافترية المستشفي او في المشرحه و فضلت طول الليل افكر فيه وفي كلامو ولما روحت الصبح قررت احكيلو علي كل اللي حصل معايه من لما دخلت المستشفي واللي حصل في المشرحه وفجاه لقيت هشام اتحول وكان باين عليه علامات الغضب جدا وحسيت انو واحد تاني غير اللي كان معايه بليل وقالي....
قالي اوعي تشتغلي علي الجثه المجوله دي اوعي يا هند انتي كل اللي مطلوب منك تشتغلي علي جثه ندي والاحسن انك تسيبي الموضوع ده عليه وتستلمي جثه تانيه ولما سالتو ليه ؟ !
قالي انا مش مرتاح للجثه المجهوله دي من لما جابوها علي المستشفي و انا خايف عليكي بس الغريب ان كلامو معايه مكنش تحزير ولا حتي خوف كان نوع من التهديد مختش الكلام من الجانب ده يومها
وجالو تلفون ومشي هشام وانا رايحه المشرحه عماله افكر في اللي حصل امبارح والجثه المجهوله ويتري ليها علاقه بجثة ندي عاصي ولا لا مليون سؤال من غير اجابه وفضول رهيب اعرف ايه حكاية الجثه دي مفكرتش في كلام الدكتور هشام ولا حتي اهتميت واصراري زاد اكتر ان دكتور احمد كمان مكنش موجود ومفيش حد غيري في المشرحه تقريبا دخلت المشرحه ولسه هفتح الباب افتكرت كلام دكتور احمد خبط علي الباب ودخلت فتحت التلاجه وطلعت الجثه المجهوله وكانت هاديه وعاديه لسه هبداء شغل عليها لقيت الطربيزه بتتهز وكانو بركان من الغضب نزل عليها مخوفتش وسرحت شويه انا لازم اعمل ايه واتصرف ازاي افتكرت لما جيت خارجه امبارح انا لمحت الجثتين جمب بعض حسيت ان لازم الجثتين يكونو جمب بعض علي نفس تربيزه التشريح فتحت باب التلاجه وطلعت ندي وحطيتها جمب الجثه المجهوله لقيت الجثه هدت وبقت عاديه لاكن جثة ندي كانت متخشبه بدات تشريح في جثة ندي ولقيت ان اثار الخدوش دي كانت نتيجة اعتداء عليها بالضرب واغتصاب واثار حروق واطفاء سجاير
وجزء من الشعر كان مقصوص والعلامات اللي علي اديها كان واضح ان المجرم كان رابط اديها ورجليها لفطره طويله وكان في اثار جرح كبير في الدماغ بس كان باين انه قديم علي عكس الخدوش والطعنات وكان واضح من الطعنات انها طعنات انتقام شديده مش قتل و كانت ندي عاديه وبتروح وتيجي في ايدي ومسعداني استكشف كل حاجه غير ما طلعتها خالص غير ما اشتغلت عليها اول مره واول قربت علي اسفل البطن كانت المفجأه والصدمه بالنسبالي لان البنت المفروض اللي عرفتو انها ٢٠ سنه وانسه لاقيت جنين في عمر الشهرين والجرح اللي في الراس كان قديم لاكن كان فتح كبير ومحتاج خياطه مكنش ملموم و كان واضح
مليون علامة استفهام جات في بالي بس للاسف دوري خلص لحد كده معاكي يا ندي
لميت الجثه وبدات شغل علي الشخص المجهول وانا مشتته وفي حاله من الخوف وقلق والفضول الرهيب اعرف واستكشف اكتر...
خلاص خلصت وبدات تشريح فيها وهنا كانت المفجاه....
المشرحه الجزء الثالث ..
لقيت وشم علي الصدر ومكتب عليه ندي اتصدمت وعرفت ان شكي كان في محله وان الجثه المجهوله ليها علاقه ب ندي عاصي
لسه بحط ايدي علي الوشم وكان اتجاه القلب لقيت الجثه فتحت عنيها شلت ايدي واترعبت ورجعت لورا...
ببص لقيتها مغمضه .. من الواضح ان الشخص ده كان حبيبها اول حاجه جات في بالي ان الجنين ابنه
كملت تشريح و ملامح الوش كانت متشوه جدا نتيجة ان المجني عليه المجرم رمي علي وشه مية نار وكان صعب التعرف عليه كل وشه مدمر واديه وكان في تاكل في اطراف الايد نتيجة ان الجثه ليها فتره طويله غرقانه وطبيعي ان دي اثار اسماك متوحشه
وبردو نفس العلامات اللي في الادين والرجلين زي ندي بالظبط واضح ان المجرم كان رابطهم لفطره طويله لان سبب الوفاه مش غرق لا سبب الوفاه كان شنق او اختناق في الرقبه وبعد كده المجرم اخفي كل ملامح المجني عليه بحيث يصعب التعرف علي الجثه وبعد كده رمي الجثه في البحر والجثه فضلت فتره طويله غرقانه
وبعدها عرفت من الاستقبال ان الجثه جات علي المستشفي وهي متربطه من الادين والرجلين وتم الكشف عليه واخذ الاجرات الازمه وطلعت الجثه المشرحه لحد ما حد يتعرف علي الجثه من اهلها وكمان عرفت من دكتور احمد ان في دكتور استلم جثة ندي قبلي وتاني يوم كان مشلول وفاقد النطق من يومها تماما .. بقوله وازاي ده حصل قالي في يوم كانت الدنيا برد جدا وانا كنت قاعد سمعت صوت بينادي الحقوني خرجوني من هنا وصوت باب بيخبط وبينده عليا انا كنت نعسان جدا قول يمكن بتهيالي ياما عدي عليه في المشرحه لحد ما خلاص بقيت متعود علي اي حاجه بتحصل بس الخبط والصوت زاد لحد ما روحت لقسم التشريح و فتحت الباب لقيت الدكتور مجدي زميلي واقع علي الارض وفاقد النطق والحركه ومن يومها مجاش المستشفي
انا سمعت الكلام من هنا وجسمي تلج وخشبت مكاني وسرحت في كل اللي حصل معايه يوم ما الكهربه قطعت والشمعه اللي حرقت ايد دكتور هشام .. حاجات كتير جات في بالي ..
ولقيت دكتور احمد بيقولي مالك يا هند انتي كويسه سكت ومردتش وسبتو ومشيت روحت المكتب علشان اكتب تقرير عن الجثتين تفكير وخوف طبعا من كلام الدكتور احمد وحكاية الدكتور اللي اتشل اول حاجه جات في بالي ان الجثه المجهوله هي اللي ورا الحادث ده شويه والباب خبط مين .. لقيت دكتور هشام داخل عليه وبيقولي
" وحشتيني "
انتي فين من اول امبارح ليه مكلمتنيش وانا بصالو بس سرحانه كل تفكيري كان مع ندي والجثه المجهوله واللي حصل واللي شتت تفكيري اكتر كلام دكتور احمد اللي من لما جيت علي المستشفي وانا بعتبره في مثابة ابي اترعشت لما لقيت ايد هشام بتمسك ايدي وبيقولي مالك يا هند سرحانه في ايه افتكرت تحزيره ليا عن الجثه المجهوله قولت لازم اخبي عليه لحد ما اعرف كل الحقيقه رديت عليه وقولتلو لا مفيش يا هشام...
قالي طيب انا عندي شغل دلوقتي خلصي وبعدين نتقابل قولتلو ماشي
وخرج هشام وكتبت التقرير ورجعت علي المشرحه وقولت لازم اعرف الجنين ده ابن مين دخلت وانا خايفه لسه بفتح باب التلاجه وبشوف الجثه المجهوله في مكانها لقيتها غرقانه دم خفت وقفلت التلاجه وطلعت وانا مرعوبه ايه اللي جاب الدم ده مكنش موجود بس ساعتها حسيت ان كل تمرد الجثه انه مش مرتاح وعوزحقه يرجع من اللي عمل فيه كده وفي حبيبتو حسيت بوجع الشخص ده وحسيت انه عاوز يقولي حاجه ....في شئ مفقود وانا لازم اعرفه اخت عهد علي نفسي اني لازم اعرف مين الجثه دي ومين الجاني عليها ولازم اخدلها حقها ورجعت تاني وخبط علي الباب وفتح التلاجه وطلعت الجثه وحسيت انها هدت وبقت عاديه ومطمنه واخت عينه من الجثه المجهوله و عينه من الجنين وطلعت علي المعمل الجناجي فوق وهناك كانت الصدمة القاتله بالنسبالي......
المشرحه الجزء الرابع...
طلع الجنين اللي في بطن ندي مش من الشخص المجهول !! الدنيا ضاقت بيا اوي حسيت ان كل يوم الموضوع ده بيكبر والحقيقه بتبعد عني قولت يارب ساعدني امسك طرف الخيط واقدر اساعد الشخص ده وارجع حق ندي من المجرم الحقيقي اللي عمل فيها كده
وخرجت من المعمل الجناجي لقيت دكتور هشام طالع من غرفه غريبه جدا ندهت عليه علشان اقوله واحكيلو اللي حصل يا هشام.. هشام مردش عليه ونزل بسرعه كان باين عليه مستعجل جدا
فضولي خدني لحد الغرفه مستغربه ايه اللي جاب دكتور هشام هنا ؟
وايه الغرفه دي ؟ !!
روحت لحد الباب بس لقيت الباب شكلو غريب زي ميكون سري اوي ببصمة الايد ...
نزلت وانا مستغربه جدا ايه الشيئ المهم اوي اللي يخليهم يحطو علي الغرفه باب بالشكل ده ؟ .... وايه دخل هشام بالغرفه دي بس كان الوقت اخر اوي وانا كان لازم اروح مشيت ولما وصلت علي البيت لقيت امي تعبانه وبتقولي جامبي يا هند وجعني ادتلها مسكن ونامت
ودخلت انا اوضتي علشان انام شويه و لاقيت دم علي سريري كتير وراس حد علي سريري مقطوعه ومحطوطه جمبي وكان باين انها الجثه المجهوله وصوت مرعب ومخيف بينده عليه هنددد هنددد هنددد جريت وفتحت الباب مين هناك انت مين وعايز مني ايه الدنيا كان ضلمه كحل.....
قولتلك انت مين وعايز مني ايه ؟؟
كان واقف نحية البلكونه وضهرو ليا قربت خطوه فجاه بصلي وشفت ابشع منظر انا شفتو طول حياتي وكان اللي علي لسانه هشااااااام هشاااااااااااام بصوت طخين جدا ومرعب وبعد كده نط من فوق صور البكونه وايدو مفتوحه بيمدها ليا اساعو وهو نازل لتحت صوت واحد كان بيتردد هشااااام هشااااام صوت هز المكان ووقع علي الارض تحت .....والشارع كلو دم ببص ورايا لقيت ندي شايله بيبي وبتعيط قربت منها بس اختفت ....
جريت وانا بصوت وبنده علي ماما الحقيني يا ماما وفوقت من الكبوس علي صوت ماما مالك يا هند تالعي انا هنا يابنتي جريت علي ماما ولقيتها مش قادره تقوم وزاد عليها التعب اختها ورحت المستشفي وانا عماله ابوس اديها وابكي واقولها مليش حد غيرك يا امي مقدرش اعيش وحدي في الدنيا يا ماما مسكت فيه وقالتلي متخفيش يا هند انا كويسه هما شوية مغص وهطلع ودخلت ماما غرفه العمليات تعمل الزايده حولت كتير علشان ادخل معاها بس للاسف خرجوني وقعدت امي فطره طويله في العمليات حولت اكلم هشام كتير بس مكنش بيرد كنت محتاجه مساعده انا لسه شغاله طبعا ومليش حد غير امي و بابا متوفي قعت برا استنها وانا هموت مش شدة العياط ولقيت ايد بطبطب عليه ببص لقيت دكتور احمد وبيقولي اهدي يا هند زمنها خارجه مالك يا دكتوره اجمدي امال دي زايده وهتطلع احسن من الاول هديت شويه وخدني تحت وقالي خلصتي التقرير اللي طلبتو منك عن جثة ندي لان المباحث جات واهل البنت وعوزين تقرير بحالة الجثة وسبب الوفاه قلتلو علي كل اللي حصل وعن الجثة المجهوله والجنين اللي في بطن ندي والوشم وكل اللي بيحصل معايه من ساعة ما استلمت الجثه بس الغريب ان دكتور احمد مكنش باين عليه ايه علامات تعجب او اندهاش !
كل اللي قالو ان الجثه دي طالبه حقها علشان ترتاح بسلام انا مش مستغرب من رد فعل الجثه لان الفعل كان اشد
و لان لحد دلوقتي موصلناش للحقيقه الجثث
يا هند يا بنتي الجثث اسرار وكل جثه وراها حكايه وطلاما الجثه وصلت لباب المشرحه كل اللي بيكون هما هو ان حقها يرجع ومستحيل تاخدي من اي جثه غير اللي هي عاوزه تدهولك والجثه دي عوزاكي انتي بالذات تكتشفي الحقيقه قولتلو طب انا المفروض اعمل ايه واتصرف ازاي قالي دوري علي الحقيقه يا هند وانا واثق فيكي و واثقك انك قدها وهتوصلي في الاخر
سبتو وطلعت اشوف امي لقيت الدكتور بيقولي انها دخلت العنايه المشدده وهتفضل تحت الملاحظه
وقعت في الارض من الخضه عليها ولما فوقوني جريت وانا دموعي نزله وبنادي عليها بس منعوني ادخل عندها والدكتور اللي عمل العمليه هو اللي منعني ادخل عندها مع انو عارف اني دكتوره
وجالو تلفون وسمعته بيتكلم وبيقلو ايوه يا دكتور هشام انا خلصت الحاله اللي في ايدي ونازل قولت يتري ليه الدكتور مش عوزني ادخل عند امي وايه اللي بينو وبين دكتور هشام
في حاجه انا لازم اعرفه ليه هشام مش بيرد عليه......
فضلت قاعده بره افكر في امي اللي دخلت تعمل الزايده طلعت علي العنايه المشدده والحلم الغريب اللي شفتو وليه كان بيقولي هشااااام بصوت منبوح من شدة الوجع ؟ وليه ندي بتبكي ! يتري ايه اللي وراكم وايه هو اللي عوزينه مني ....؟
وليه هشام مكنش عوزني اشتغل علي الجثتين وايه سر الاوضه الغريبه دي ؟؟ وايه اللي بينو وبين الدكتور ده مليون سؤال من غير اجابه ؟؟
يااااااااارب عمري ما كنت ضايعه ومشتته قد اللحظه دي
بس قومت وقولت لازم اعرف الحقيقه فين لازم الاقي اجابه لكل اللي بيحصل ده ونزلت اشوف ايه حكاية الاوضه المقفوله دي وايه علقتها بهشام ولقيت......
..........................
المشرحه الجزء الخامس
لقيت دكتور هشام داخل مع الدكتور اللي عمل العمليه لماما نفس الاوضه الغريبه ولمحت اجهزه وتلاجات كتير بس ملحقتش اشوف حاجه مكنش قدامي غير حل واحد اني اجيب مفتاح الاوضه دي واعرف ايه اللي بيحصل جوه روحت عند امي وانا مش مطمنه قعدة امي جوه العنايه مش مريحاني لازم اشفها واشوف عملو ايه فيها لازم اشوفها
روحت للممرضه اللي علي العنايه واترجتها تدخلني اشوفها حتي من بره قولتلها دي امي ومليش غيرها في الدنيا وهي محجوزه جوه عندكم عوزه اشوفها اطمن انها كويسه بصت لحالتي وعياطي اللي مقدرتش توقفو وقالتلي قدامك دقيقتين بالظبط قبل ما ييجي الدكتور قولتلها متخفيش مش هطول وجريت علي امي ولقيت امي نايمه علي سرير حطينها ععلي اجهزه كتير امي مبتتحركش امي مبتردش ولا سامعه حتي صوتي وبوكيا
ياامي ردي عليه يا امي ارجوكي فتحي عينك ابوس ايدك مليش غيرك شلت الملايه من عليها علشان اشوف الجرح وقعت من طولي لما شفت فتحة بطن امي وانهرت من العياط وانا ماسكه ايدها وبقولها مش هسامح نفسي علي اللي حصل فيكي مش هسامح نفسي يا امي علي اللي حصلك دخلت الممرضه عليه وقالتلي يلا يا دكتوره قبل ما حد ييجي دي عنايه ادعيلها خدتني وانا ماسكه في ايدها ومش قادره اسيبها لقيت امي فتحت جريت عليها وختها في حضني والممرضه بطلعني وبتقولي ارجوكي متعملليش مشاكل مع مشرف الحاله ارجوكي
امي ماسكه في ايدي وعنيها بتقولي خديني مسكت ايدها وحبتها وقولتلها مش هسيبك متخفيش ...قاومي يا امي علشاني....
خرجت وانا منهاره وجويا بركان من الغضب و مسحت دموعي ونزلت المشرحه
ولقيت هشام تحت قالي مالك يا هند انا عرفت من دكتور احمد ان امك في العنايه خير شفتيها هي كويسه
وشفت علي وشه علامات ارتباك مش طبعيه سرحت في ملامح وشه اللي حسيت انو قناعه شايل وراه بلاوي كتير وانا لازم اعرفها ورديت عليه قلتلو لا منعوني ادخل قالي معلش دلوقتي هي تخرجلك وتبقي احسن
هند انا كنت عوز اقولك علي حاجه بس انا عارفه انها مش الوقت المناسب طبعا بس مش قادر اخبي اكتر من كده هند انا .. انا بحبك وو.. و محتجلك معايه بصتلو كده وانا دموعي نازله وجويا صوت بيلعن اليوم اللي دخلت فيه هنا وجبتك يا امي تحت ادين الجزرين دول لقيتو بيقرب مني وبيحضني
ولقيت صوت جويا بيقولي يلا يا هند الفرصه جتلك لحد عندك
حطيت ايدي في جيب البلطو واخت المفتاح من غير ما يشعر بحركة ايدي ولقيتو بيقولي متقلقيش يا هند انا جمبك واول ما امك تخرج من المستشفي هجيب اهلي واجي اتقدملك رديت وقلتلو بلهفه كذابه بجد يا هشام ؟؟ قالي طبعا اكيد...
وقالي انا لازم اخرج دلوقتي عندي شغل ونتقابل بليل ومشي هشام طلعت و انا بدعي يكون هو المفتاح لازم اكشف حقيقتك يا هشام لازم اعرف ايه اللي في الاوضه دي...
فتحت باب الاوضه وشفت اللي عمري ما شفتو جسمي ارتعش من المنظر شفت اعضاء " بشريه " ......
محطوطه في تلاجات يا حقير يا هشااام يا عديم الضمير
خرجت بسرعه من الاوضه قبل ما حد يحس بيا خرجت وانا مقهوره وببكي بحرقه وحلفت لكشف حقيقتك يا هشاام ولرجع حقك يا امي انتي وكل اللي زيك
وجه في بالي الجثه المجهوله وندي ووقتها عرفت ليه هشام منعني اشتغل عليهم اكيد هشام هو اللي ورا كل اللي حصل نزلت ولقيت بنت قاعد علي الارض شكلها بنت ناس
بتبكي ومنهاره من العياط علي باب المشرحه من برا سالت الامن مين دي ومالها قالولي منعرفش من الصبح علي الحال ده مش عارفين نمشيها ولا عاوزه تسكت سبنها روحت وقعت جمبها وقربت منها علشان اسكتها واشوف ايه اللي جبها هنا في القسم ده قولتلها مالك بتبكي ليا حد من اهلك هنا ليكي حد هنا ردت عليه قالتلي اه صحبتي
صحبتي ندي ...... هنا هما قالولي انها هنا انا عوزه اشفها ارجوكي...خليني اشوفها .. ختها بعيد عن المستشفي وقولتلها انا الدكتوره اللي مسؤله عن جثة ندي ومينفعش تشفيها ادعيلها نوصل للحقيقه وتاخد حقيها علشان ترتاح فضلت تعيط وتقولي هو السبب هو السبب هو اللي قتلها انا مش هسبيو قتل اعز اصحابي وهددني لو اتكلمت هيقتلني علشان كده سكت سامحيني يا ندي بس وحياتك مهسكت تاني وزي ما عشنا سوا نموت سوا بس تخدي حقك من المجرم اللي عمل فيكي كده ......
انا كنت في حالة زهول ... بصتلها وقولتلها انتي تعرفي مين عمل فيها كده ردت وقالتلي اه عارفه ...... قولتلها ميييين ....؟؟؟؟؟
سكتت شويه وقالت.... هشاااام هشااااام هو اللي عمل فيها كده وفي عمر ضحك علي اهلها وخدعهم هي مكنتش بتحبو كانت بتحب عمر اوي مكنتش تعرف حد في حياتها من ساعة لما اهلها سافرو وسابوها لوحدها
هو الوحيد اللي كان واقف جمبها وعلشان هي بنت راجل اعمال كبير و هو بسيط من عيله فقيره رفض ابوها يجوزهالو وعاشت ندي علي امل انها تكون لعمر في يوم من الايام ولاكن اهلها ضغطو عليها تتجوز هشام علشان ابوها يعرف ابو هشام وبينهم شغل ومصالح وشركات وبكده هيكون مطمن علي هند وهو مسافر هو ومامتها برا البلد علشان شغلهم
هشام كان معجب بندي
بس ندي كانت بتحب عمر وافقت علي هشام علشان ترضي اهلها وتبعد عمر عنها ومتفضلش معلقاه سابت عمر وقالتلو حب غيري واتجوز احنا عمرنا ما هنكون لبعض وفضلت تتهرب منو وفي يوم جه عمر لندي البيت ودار بينهم حوار طول قالها انا مش هسيبك لحد تاني وانا كنت في الاوضه وندي وعمر برا وفجاه دخل هشام ولقي ندي مع عمر افتكر ان ندي بتخونو مسك في عمر وفضلو يضربو بعض ندي قالت لهشام سيبو وابعد عن حياتي انا مبحبكش ووافقت عليك علشان خاطر اهلي انا بحب عمر من سنين وعمري محبيتك ولا هحب غير عمر اطلع بره ورمت الدبله في وش هشام خرج هشام وعنيه كلها غل وشر ويومها كانت اخر مره شفت ندي وعمر
بعدها هشام لما عرف الحقيقه وان ندي بتحب عمر ورفضتو علشان عمر قرر ينتقم منهم....
وعرفت بعدها ان هشام اجر ناس تخطفهم واختفت ندي وعمر فطره طويله اكتر من شهرين منعرفش عنهم حاجه وبعدين لقوهم مقتولين وكل جثه في مكان وجالي هشام يومها وهددني لو اتكلمت هيقتلني خفت وسكت ..... انا مصدومه مبرقه من شدة الصدمه معقول ده كلو يحصل منك يا هشااام ياااااه انا مش مصدقة معقول كان عوز يضحك عليه وهو اللي ورا كل اللي حاصل وهو اللي اغتصب ندي وهو ابو الجنين اللي في بطن ندي وهو اللي قاتل ندي وعمري وهو اللي عزبهم طول الفطره دي وهو اللي سارق كل الاعضاء اللي شفتها في الاوضه دي يااااه يا هشاام انت اللي ورا كل اللي بيحصل ده
طلعت وانا جويا نار قايده وحلفت لكشف حقيقتك يا هشام حتي لو هيكون التمن حياتي طلعت ادور علي التقرير لقيت كل التقرير متغيره دخل هشام وانا بدور علي التقرير وبقول فين التقرير كانت هنا قالي بدوري علي دول يا دكتوره ولقيت في ايدو تقرير قرب مني وقالي لييه عملتي فيا كده بتخونيني كلكم خينين صرخت وقلتلو ابعد عني انت مجنون انت مريض انت مستحيل تكون طبيعي ومقدرتش اتحكم في نفسي ولا اسكت اكتر من كده وقلتلو انا عرفت كل حقيقتك ومش هسيبك يا هشام ....
عرفت اللي عملتو في ندي وعمر وامي وشفت كل اللي في الاوضه قرب مني وحط ايدو علي بؤقي وقالي لو فتحتي بؤقك بكلمه واحده مش هخليكي تشوفي امك تاني بكره الصبح تقدمي التقرير دي لنيابه وتنسي تقريرك خالص لمصلحتك تنسي كل اللي شفتيه لو عوزه تشوفي امك تاني وخرج هشام من الاوضه
خفت علي امي اوي بس قولت مش هسيبك تستغلني انا كمان يا هشام ولو امي ليها حق لازم تاخدو مسكت التقرير ولقتها غير تقريري خالص لاعب في كل حاجه وهو تقرير واحد عن ندي عاصي ومغير سبب الوفاه ومغير كل حاجه اخت التقرير والمفتاح حطتهم في مكان صعب يلقيه او يشك فيه ونزلت تحت علشان اروح اجيب فلوس علشان اخرج امي محستش بحاجه غير تاني يوم وانا مربوطه في مكان معرفش انا فين وايه اللي حصلي بليل وانا نازل كل اللي فكراه ان حد ضربني علي راسي وصحيت لقيت نفسي هنا فضلت ادعي ربنا ينجدني ويخرجني الحق امي ولو حتي اشوفها لاخر مره لقيت ولقيت صوت بينادي عليه يا هند هند دكتور احمد ! انا هنا الحقني يا دكتور احمد دخل دكتور احمد ومعاه الشرطه وصاحبة ندي واهلها فكوني وقالي كنتي فكراني هسيبك انا بعد ما مشيتي من عندي اخت التقرير ومفتاح الاوضه وصاحبة ندي وطلعت علي النيابه وعرفنا انك هنا من صاحبة ندي واهلها اصرو ييجو يشكروكي بنفسهم.... الفرحه مكنتش سيعاني
وطلعت علي النيابه اعترفت علي كل عمايل هشام الاجراميه من اول ندي والقصه المجهوله لحد امي والاوضه المقفوله واتحكم علي هشام بالاعدام وهو وعصابة تجارة الاعضاء اللي في المستشفي واهل ندي واهلي عمر اخدو الجثتين دفنوهم واهل ندي عرفو ان الفلوس مش كل حاجه وان اللي دايم الحب الاخلاق والطيبه والعشره اساس المحبه والسلام
ورجعت انا وامي بيتنا وعرفت انك طول ما انت علي حق اوعى تستسلم او تتراجع مهما غابت شمس الحقيقه لابد هيجلها يوم وتقرب وساعتها هتكون انت البطل
قد تكون صورة ‏شخص واحد‏



😡
 
اسم الموضوع : قصة مرعبة | المصدر : قصص من ابداع الاعضاء

رحال

الصبر طيب
نجوم المنتدي
إنضم
5 يونيو 2022
المشاركات
35,904
مستوى التفاعل
9,025
مجموع اﻻوسمة
6
قصة مرعبة
مؤيد
يسسلمو اديك
على النقل الطييب
 
Comment
أعلى