تواصل معنا

Veel motorriders stallen de motorfiets in de herfst on halen hem in het voorjaar weer tevoorschijn. Daarom moeten deze motorrijders in het voorjaar wer even...

سيناا

محبوب الجماهير
عضو مميز
إنضم
27 أكتوبر 2021
المشاركات
32,528
مستوى التفاعل
6,505
مجموع اﻻوسمة
12
مستوى B1 من اللغة الهولندية
Veel motorriders stallen de motorfiets in de herfst on halen hem in het voorjaar weer tevoorschijn. Daarom moeten deze motorrijders in het voorjaar wer even wennen aan de motorfiets

Net als de fiets, unor en bromfiets is de motorfiets een evenwichtsvoertuig Het voordeel van de motorrijder is dat hij onder goede begeleiding heeft kunnen oefenen en zo rijervaring heeft opge daan. De zichtbaarheid is minder goed door de smalle contouren. De motorrijder heeft altijd het dimlicht aan om zijn geringe zichtbaarheid te compenseren. Wanneer een motorrijder gaat passeren, maakt hij zich eerst zichtbaar in spiegel(s) van het voertuig dat hij voorbij wil.

De motorfiets is een evenwichts spertuig en minder goed zichti

Baksteenprincipe

Grote groepen motorrijders rijden soms in het zogenaamde baksteenprincipe. Om en om links en rechts op de rijstrook. Als je dit ziet aankomen weet je alvast dat het meerdere motorrijders zijn, zij hebben hun ruimte nodig. Laat op tijd zien wat je van plan bent, sorteer op tijd voor

Gedragecode motorrijders in file

Bestuurders die in een file rijden moeten rekening houden met inhalende

motorfietsen, die tussen de file door rijden. De spelregels hiervoor staan in de gedragscode 'motorrijders in files. Motorrijders mogen stapvoetsrijdende files voorbijnjden met een snelheidsverschil van niet meer dan 10 km/h. Als de snel heid van de voertuigen in de file 40 km/h of meer is mogen ze niet tussen de rijen blijven door rijden maar moeten weer hun normale positie innemen.. Als je in een file rijdt, moet je extra goed in de spiegels kijken. Dit geldt zeker bij het wisselen van rijstrook of bij het openen van het portier. Motorrijders hebben doorgaans voldoende ruimte om te passeren als je over het midden van je rijstrook rijdt. Ze passeren in principe tussen de rijstroken in, vlak langs de onderbroken streep. Natuurlijk helpt het als je ze wat meer ruimte biedt door naar rechts uit te wijken als je op de rechternijstrook zit, of naar links als je op de linkernijstrook rijdt. Bij autosnelwegen met meer dan 2 rijstroken gaat een motor rijder dan tussen de twee meest linkse rijstroken rijden.

personenauto's

In Nederland rijden ruim acht miljoen auto's. De voornaamste risicogroep wordt gevormd door bestuurders van 17 tot 24 jaar en ouderen (75+), Jongeren hebben een hoger ongevalsrisico door overmoedig gedrag gekoppeld aan nog onvoldoen. de rijervaring, en in complexe situaties onvoldoende voertuigbeheersing. Als je achter een voertuig met buitenlands kenteken rijdt, houd dan rekening met het feit dat de bestuurder de verkeersregels zoals die hier gelden waar schijnlijk niet helemaal beheerst. Daarnaast zijn ze vaak onbekend in de omge ving waardoor ze langzamer rijden om de plaats van bestemming te vinden of plotseling stoppen.

2.25

يخزن العديد من راكبي الدراجات النارية الدراجة النارية في الخريف ويخرجونها مرة أخرى في الربيع. لهذا السبب يتعين على راكبي الدراجات النارية أن يعتادوا على الدراجة النارية في الربيع

الدراجة النارية ، مثل الدراجة ، والدراجة البخارية ، والدراجة البخارية ، هي وسيلة موازنة ، وميزة سائق الدراجة النارية أنه كان قادرًا على التدرب تحت إشراف جيد ، وبالتالي اكتسب خبرة في الركوب. الرؤية أقل جودة بسبب الخطوط الضيقة. يعمل سائق الدراجة النارية دائمًا على تشغيل الضوء المنخفض للتعويض عن ضعف رؤيته. عندما يوشك سائق دراجة نارية على المرور ، فإنه يجعل نفسه مرئيًا أولاً في مرآة (مرايا) السيارة التي يريد المرور بها.

الدراجة النارية هي جهاز موازنة ورؤية أقل جودة

مبدأ الطوب

تقوم مجموعات كبيرة من راكبي الدراجات النارية أحيانًا باستخدام ما يسمى بمبدأ الطوب. بالتناوب بين اليسار واليمين في الحارة. إذا رأيت هذا قادمًا ، فأنت تعلم بالفعل أن هناك العديد من راكبي الدراجات النارية ، فهم بحاجة إلى مساحتهم. أظهر ما تنوي القيام به في الوقت المناسب ، وفرز في الوقت المناسب

مدونة قواعد سلوك راكبي الدراجات النارية في حركة المرور

يجب على السائقين الذين يقودون سياراتهم في ازدحام مروري مراعاة التجاوز

دراجات نارية تمر عبر الاختناقات المرورية. يمكن العثور على القواعد الخاصة بذلك في مدونة قواعد سلوك راكبي الدراجات النارية في الاختناقات المرورية. يُسمح لراكبي الدراجات البخارية بالقيادة في طريق الاختناقات المرورية بخطى سريعة مع اختلاف سرعة لا يزيد عن 10 كم / ساعة. إذا كانت سرعة المركبات في ازدحام مروري 40 كم / ساعة أو أكثر ، فلا يُسمح لها بمواصلة القيادة بين الصفوف ولكن يجب أن تعود إلى وضعها الطبيعي. هذا ينطبق بالتأكيد عند تغيير الممرات أو عند فتح الباب. يتوفر لراكبي الدراجات النارية عمومًا مساحة كبيرة لتجاوزها إذا كنت تقود سيارتك في منتصف مسارك. من حيث المبدأ ، يمرون بين الممرات مباشرة على طول الخط المتقطع. بالطبع من المفيد أن تمنحهم مساحة أكبر قليلاً عن طريق الانحراف إلى اليمين إذا كنت على الممر الأيمن ، أو إلى اليسار إذا كنت تقود على الممر الأيسر. على الطرق السريعة التي تحتوي على أكثر من حارتين ، سيقود سائق الدراجة النارية بعد ذلك بين المسارين في أقصى اليسار.

سيارات الركاب

هناك أكثر من ثمانية ملايين سيارة في هولندا. تتكون مجموعة المخاطر الرئيسية من السائقين الذين تتراوح أعمارهم بين 17 و 24 وكبار السن (75+) ، حيث يرتفع معدل حوادث الاصطدام لدى الشباب بسبب السلوك المفرط في الثقة المرتبط بالأداء غير المرضي. تجربة القيادة ، وعدم كفاية التحكم في السيارة في المواقف المعقدة. إذا كنت تقود خلف سيارة تحمل رقم تسجيل أجنبي ، فضع في اعتبارك أن السائق ربما لا يتقن قواعد المرور المطبقة هنا بشكل كامل. بالإضافة إلى ذلك ، غالبًا ما يكونون غير مألوفين في المنطقة ، مما يعني أنهم يقودون بسرعة أبطأ للعثور على وجهتهم أو التوقف فجأة.

2.25
 
Comment

سيناا

محبوب الجماهير
عضو مميز
إنضم
27 أكتوبر 2021
المشاركات
32,528
مستوى التفاعل
6,505
مجموع اﻻوسمة
12
مستوى B1 من اللغة الهولندية
Lange of lanzame voertuigen

Bepaalde voertuigen en uitstekende lading moeten aan de achterkant voorzien zijn van markeringsplaten of -borden. Vrachtauto's en aanhangers mogen van markeringsborden aan de achterzijde zijn voorzien. Hieraan kun je zien dat je te maken hebt met lange en/of langzame voertuigen Houd hier rekening mee als je gaat inhalen of deze voorbijrijdt. Bij nadering me je tijdig snelheid minderen om achteroprijden te voorkomen (snelheidsverschil is namelijk zeer groot). Houd altijd voldoende volgafstand.

المركبات الطويلة والبطيئة

يجب أن تحتوي بعض المركبات والبضائع المعلقة على لوحات تعليم أو لافتات في الخلف. يمكن تزويد الشاحنات والمقطورات بلوحات تعليم في الخلف. هذا يدل على أنك تتعامل مع مركبات طويلة و / أو بطيئة. ضع ذلك في الاعتبار عند التجاوز أو القيادة في الماضي. عندما تقترب مني ، قلل من سرعتك في الوقت المناسب لتجنب الركوب خلفك (فرق السرعة كبير جدًا). حافظ دائمًا على مسافة متابعة كافية.

##$###$##
 
Comment

سيناا

محبوب الجماهير
عضو مميز
إنضم
27 أكتوبر 2021
المشاركات
32,528
مستوى التفاعل
6,505
مجموع اﻻوسمة
12
مستوى B1 من اللغة الهولندية
Werkverkeer bij wegwerkzaamheden

Als je werk in uitvoering nadert moet je tijdig je verkeersgedrag aanpassen voor je eigen veiligheid, maar zeker ook voor de veiligheid van de wegwerkers en je medeweggebruikers.

⚫pas tijdig je snelheid aan en vergroot je ruimtekussen

⚫ wees bedacht op plotselinge veranderingen

⚫let op de gele waarschuwingsborden en gele strepen. Volg op tijd de instructies op en wacht niet tot het laatste moment.

let op de voertuigen die ingezet worden voor werkzaamheden aan de weg (kiepers, walsen, veegmachines enzovoort). Deze zijn verplicht een geel bord met de tekst 'werkverkeer te voeren.
حركة العمل في أعمال الطرق

عندما تقترب من العمل الجاري ، يجب عليك تعديل سلوكك المروري في الوقت المناسب من أجل سلامتك الشخصية ، ولكن بالتأكيد أيضًا من أجل سلامة عمال الطرق ومستخدمي الطريق الآخرين.

⚫ اضبط سرعتك في الوقت المناسب وقم بزيادة وسادة المساحة الخاصة بك

⚫ كن على دراية بالتغيرات المفاجئة

⚫ انتبه إلى العلامات التحذيرية الصفراء والخطوط الصفراء. اتبع التعليمات في الوقت المحدد ولا تنتظر حتى اللحظة الأخيرة.

انتبه إلى المركبات المستخدمة في أعمال الطرق (القلابات ، والبكرات ، والكنسات ، وما إلى ذلك). يجب أن تحمل هذه اللافتة الصفراء مع النص المكتوب بحركة مرور العمل.

#########
 
Comment

سيناا

محبوب الجماهير
عضو مميز
إنضم
27 أكتوبر 2021
المشاركات
32,528
مستوى التفاعل
6,505
مجموع اﻻوسمة
12
مستوى B1 من اللغة الهولندية
diversen متفرقات

Tractoren en zelfrijdende werktuigen Een zelfrijdend werktuig is bijvoorbeeld een kraan of

heftruck. Zulke voertuigen moet je voorzichtig naderen. Vaak nijden ze langzaam en is de verlichting soms door modder of zand slecht te zien. Aan de achterkant zijn ze herkenbaar aan een afgeknotte driehoek en soms voorzien van een oranje zwaailicht.

2-26

متفرقات متنوعة

الجرارات والأدوات ذاتية الدفع. الأداة ذاتية الدفع ، على سبيل المثال ، الرافعة أو

رافعة شوكية. يجب عليك الاقتراب من هذه المركبات بعناية. غالبًا ما ينحتون ببطء ويصعب أحيانًا رؤية الإضاءة بسبب الطين أو الرمل. في الخلف يمكن التعرف عليها من خلال مثلث مبتور ومجهزة أحيانًا بضوء وامض برتقالي.

2-26
 
Comment

سيناا

محبوب الجماهير
عضو مميز
إنضم
27 أكتوبر 2021
المشاركات
32,528
مستوى التفاعل
6,505
مجموع اﻻوسمة
12
مستوى B1 من اللغة الهولندية
Wagens

Als de rijbaan gevolgd wordt, gelden de regels van wagens vooc bespannen (koetsiers) en onbespannen wagens door voetgangers gevormde kolonnes, optochten en uitvaart stooten Wat betreft de voorrang en afslaan moet je deze als bestuurders

beschouwen Houd by bespannen wagens ook rekening met de

gedragsregels die bij ruiters gelden.

Dir bont geen verbod aah

Trams

Trams niden in enkele grote steden Behalve de voorrangsregels moet je op en naast de tramrails in voorkomende situaties op de volgende zaken letter ⚫ bij slecht weer zijn de rails spekglad (nsico voor tweewielers)

-in- en uitstappende passagiers parkeer niet vlak langs de tramrails. Trams zijn breder dan de rails.

Rijden met een aanhangwagen

Motorvoertuigen mogen slechts een aanhangwagen voortbewegen. Landbouwtrekkers en motorrijtuigen met beperde snelheid mogen een of
meer aanhangers voortbe wegen, in ongeladen toestand mag dergelijke combinatie maximaal 18 m zijn. Met een gelede bus mag geen aanhangwagen worden voortbewogen

Rij-of trekdieren, vee en ruiters

Rij- of trekdieren en vee zijn langzaam en onberekenbaar Het is daarom verboden om ze zonder toezicht op de weg los te laten lopen.

Op sommige plaatsen kan het bevoegd gezag echter onthef fing verlenen, bijvoorbeeld op dijkwegen die zonder afschei ding grenzen aan weidegrond. De weggebruiker wordt in deze

situaties gewaarschuwd door waarschuwingsbord J28.

J28

Ook by geleiders van vee en ruiters moet je op bepaalde dingen letten, zoals de schrikachtigheid van de dieren en het feit dat ze zich plotseling kunnen losrukken

Nader ze met rustige, constante snelheid en wees op je hoede. Passeer ze met ruime afstand, groot ruimtekussen en gebruik zo min mogelijk signalen want daar schrikken ze juist van. Onder signalen moet je denken aan knipperende lichten en claxoneren, maar ook aan voorbijrijden met een hoog toerental, hard remmen en rammelende lading.

Paarden zijn vluchtdieren. Als ruiters in de berm rijden moet je er rekening mee houden dat het paard kan schrikken bij het passeren. Laat een groep ruiters bij elkaar blijven.

G9

Paarden zijn kuddedieren en zullen proberen bij elkaar te blijven. Wanneer een ruiterpad aansluit op het fietspad of de rijbaan, kan er op die plek veel zand of modder liggen

2-27

سيارات

إذا تم اتباع مسار المركبات ، فسيتم تطبيق قواعد الهيكل السفلي للعربات (الحافلات) والعربات غير المربوطة على الأعمدة والمسيرات والجنازات التي شكلها المشاة.

ضع في اعتبارك أيضًا

قواعد السلوك التي تنطبق على الدراجين.

دير الفراء لا حظر آآه

الترام

تعمل عربات الترام في بعض المدن الكبرى بالإضافة إلى قواعد الأولوية ، يجب أن تكتب في مواقف معينة على سكة الترام وبجوارها: ⚫ في الأحوال الجوية السيئة ، تكون القضبان زلقة جدًا (nsico للعجلتين)

- عدم وقوف ركاب الصعود والنزول بالقرب من قضبان الترام. الترام أعرض من القضبان.

القيادة بمقطورة

يجوز للسيارات دفع مقطورة واحدة فقط. قد تدفع الجرارات الزراعية والمركبات ذات المحركات ذات السرعة المحدودة واحدة أو أكثر من المقطورات ، في حالة التفريغ ، قد يصل الحد الأقصى لمثل هذه المجموعة إلى 18 مترًا. لا يجوز دفع أي مقطورة بحافلة مفصلية

ركوب أو جر الحيوانات والمواشي والفرسان

تعتبر حيوانات الركوب أو الجر والماشية بطيئة ولا يمكن التنبؤ بها ، ولذلك يُحظر السماح لها بالركض بحرية على الطريق دون إشراف.

ومع ذلك ، في بعض الأماكن ، يمكن للسلطة المختصة منح إعفاء ، على سبيل المثال على طرق السدود المتاخمة للمراعي دون فصل. مستخدم الطريق في هذا

المواقف المحذرة بعلامة التحذير J28.

J28

عليك أيضًا الانتباه إلى بعض الأشياء مع الماشية والفرسان ، مثل الخوف من الحيوانات وحقيقة أنها يمكن أن تمزق نفسها فجأة.

اقترب منهم بسرعة ثابتة وثابتة وكن على أهبة الاستعداد. مررهم بمسافة جيدة ، ووسادة مساحة كبيرة واستخدم أقل عدد ممكن من الإشارات لأن ذلك يخيفهم. تشمل الإشارات الأضواء والأبواق الوامضة ، ولكن أيضًا القيادة في الماضي بسرعة عالية ، والفرملة القوية والبضائع الخشنة.

الخيول حيوانات طيران. إذا ركب الراكبون على حافة الهاوية ، فعليك أن تأخذ في الاعتبار أن الحصان يمكن أن يذهل عند المرور. اطلب من مجموعة من الدراجين البقاء معًا.

G9

الخيول حيوانات قطيع وستحاول البقاء معًا. عندما يتصل جسر بمسار الدراجة أو الطريق ، يمكن أن يكون هناك الكثير من الرمال أو الطين في تلك البقعة

2-27

#######
 
Comment

سيناا

محبوب الجماهير
عضو مميز
إنضم
27 أكتوبر 2021
المشاركات
32,528
مستوى التفاعل
6,505
مجموع اﻻوسمة
12
مستوى B1 من اللغة الهولندية
studievragen

1 De bestuurder van een gehandicaptenvoertuig komt uit een uitrit en wil de straat oversteken. Moet je hem voor laten gaan?

أسئلة الدراسة

1 يخرج سائق المركبة المعاقة من مخرج ويريد عبور الشارع. هل تسمح له بالذهاب أولاً؟

1 Nee Bestuurders die uit een uitrit komen moeten alle verkeer voor laten

1 يجب ألا يفسح أي سائق يخرج من المخرج الطريق أمام حركة المرور كافة

########
 
Comment

سيناا

محبوب الجماهير
عضو مميز
إنضم
27 أكتوبر 2021
المشاركات
32,528
مستوى التفاعل
6,505
مجموع اﻻوسمة
12
مستوى B1 من اللغة الهولندية
2 Een voetganger staat bij een VOP en geeft te kennen dat hij wil oversteken.

Moet je hem voor laten gaan?

2 أحد المشاة يقف عند VOP ويشير إلى رغبته في عبور الطريق.

هل تسمح له بالذهاب أولاً؟

Ja : جواب

Vop : يعني زيبرباد
########
 
Comment

سيناا

محبوب الجماهير
عضو مميز
إنضم
27 أكتوبر 2021
المشاركات
32,528
مستوى التفاعل
6,505
مجموع اﻻوسمة
12
مستوى B1 من اللغة الهولندية
Welke weggebruiker mag gebruikmaken van de weg waar dit
bord is geplaatst ?

A ruiters

B bestuurders van brommobielen

C voetgangers

أي مستخدم الطريق مسموح له باستخدام الطريق حيث هذا
تم وضع اللوحة؟

A الفرسان

B سائقي سيارات صغيرة

C المشاة

الجواب : C voetgangers فوت خانرز مشاة

#######
 
Comment

سيناا

محبوب الجماهير
عضو مميز
إنضم
27 أكتوبر 2021
المشاركات
32,528
مستوى التفاعل
6,505
مجموع اﻻوسمة
12
مستوى B1 من اللغة الهولندية
Een brommobiel volgt de regels van een:



A bromfiets

B personenauto

C gehandicaptenvoertuig

تتبع السيارة الصغيرة قواعد:



دراجةنمرتها زرقاء

سيارة ركاب ب

ج ـ المركبة ذات المعاقين


جواب : ب personenauto

########
 
Comment

سيناا

محبوب الجماهير
عضو مميز
إنضم
27 أكتوبر 2021
المشاركات
32,528
مستوى التفاعل
6,505
مجموع اﻻوسمة
12
مستوى B1 من اللغة الهولندية
Je ziet deze markering. Waar houdt je rekening mee ?

A met een langzaamrijdend en breed voertuig

B dat je dit voertuig met hoge snelheid kunt inhalen

C niet inhalen omdat dit te lang duurt

سترى هذه الشاخصة هي المثلث تبع الجرفات. ماذا تأخذ بعين الاعتبار؟


A مع مركبة بطيئة الحركة وواسعة

أنه يمكنك تجاوز هذه المركبة بسرعة عالية B

لا تلحق بالركب لأن هذا يستغرق وقتًا طويلاً C

الجواب : A

#######
 
Comment

سيناا

محبوب الجماهير
عضو مميز
إنضم
27 أكتوبر 2021
المشاركات
32,528
مستوى التفاعل
6,505
مجموع اﻻوسمة
12
مستوى B1 من اللغة الهولندية
Wat typeert het gedrag van kinderen?

A kinderen reageren alert

B kinderen zijn voorspelbaar

C kinderen zijn onberekenbaar

ما الذي يميز سلوك الأطفال؟

يتفاعل الأطفال باهتمام

يمكن التنبؤ به

لا يمكن التنبؤ بأطفال C

الجواب : C لايمكن التنبئ بالاطفال

######
 
Comment

سيناا

محبوب الجماهير
عضو مميز
إنضم
27 أكتوبر 2021
المشاركات
32,528
مستوى التفاعل
6,505
مجموع اﻻوسمة
12
مستوى B1 من اللغة الهولندية
7 Je ziet een blinde man met blindenstok die de straat over wil steken. Wanne

moet je hem voor laten gaan ?

A nooit

Balleen als hij al daadwerkelijk aan het oversteken is

C als hij met de blindenstok aangeeft te willen oversteken

7 ترى رجلاً أعمى يحمل عصا ويريد عبور الشارع. متى

هل تسمح له بالذهاب؟ أبدًا Bonly

إذا كان بالفعل يعبر الطريق

إذا أشار بالعصا العمياء إلى أنه يريد العبور C

الجواب C اذا اشار بالعصا العمياء الى انه يريد العبور

######
 
Comment

سيناا

محبوب الجماهير
عضو مميز
إنضم
27 أكتوبر 2021
المشاركات
32,528
مستوى التفاعل
6,505
مجموع اﻻوسمة
12
مستوى B1 من اللغة الهولندية
8 Wat is typerend gedrag voor oudere fietsers als je deze inhaalt ?

A onzeker gedrag en instabiliteit

B ze reageren alert

C ze reageren onberekenbaar

8 ما هو السلوك المعتاد لراكبي الدراجات الأكبر سنًا عندما تتجاوزهم؟

A السلوك غير الآمن وعدم الاستقرار

ب يتفاعلون في حالة تأهب

ج- يتفاعلون بشكل غير متوقع

جواب : A

#######
 
Comment

سيناا

محبوب الجماهير
عضو مميز
إنضم
27 أكتوبر 2021
المشاركات
32,528
مستوى التفاعل
6,505
مجموع اﻻوسمة
12
مستوى B1 من اللغة الهولندية
Met welk voertuig mag je geen aanhangwagen trekken ?

A alle autobussen

B een gelede bus

C een tractor

ما هي المركبات التي لا يسمح لها بجر مقطورة؟

كل الحافلات A

ب ـ حافلة مفصلية B

جرار C

الجواب : B

########
 
Comment

سيناا

محبوب الجماهير
عضو مميز
إنضم
27 أكتوبر 2021
المشاركات
32,528
مستوى التفاعل
6,505
مجموع اﻻوسمة
12
مستوى B1 من اللغة الهولندية
10 Mag je bij nadering van een voorrangsvoertuig uitwijken op een fietststrook met doorgetrokken streep?

10 هل يُسمح لك بالالتفاف على ممر مخصص للدراجات بخط متصل عند الاقتراب من مركبة ذات أولوية؟

الجواب : Nee je moet op en veilig manier ruimte maken en hierbij geen verkeers regels overtreden

لا ، عليك توفير مساحة بطريقة آمنة وعدم انتهاك قواعد المرور

########
 
Comment

سيناا

محبوب الجماهير
عضو مميز
إنضم
27 أكتوبر 2021
المشاركات
32,528
مستوى التفاعل
6,505
مجموع اﻻوسمة
12
مستوى B1 من اللغة الهولندية
Vrachtauto's

فراخت اوتو : الشاحنات

__________________________
 
Comment

سيناا

محبوب الجماهير
عضو مميز
إنضم
27 أكتوبر 2021
المشاركات
32,528
مستوى التفاعل
6,505
مجموع اﻻوسمة
12
مستوى B1 من اللغة الهولندية
Aanhangwagens

انهان فانخنز : المقطورات

____________________________
 
Comment

سيناا

محبوب الجماهير
عضو مميز
إنضم
27 أكتوبر 2021
المشاركات
32,528
مستوى التفاعل
6,505
مجموع اﻻوسمة
12
مستوى B1 من اللغة الهولندية
en opleggers

اوب ليخرز : نصف المقطورات

_____________________________
 
Comment

سيناا

محبوب الجماهير
عضو مميز
إنضم
27 أكتوبر 2021
المشاركات
32,528
مستوى التفاعل
6,505
مجموع اﻻوسمة
12
مستوى B1 من اللغة الهولندية
Voertuigen

فور تاوخن : مركبات

______________________
 
Comment

سيناا

محبوب الجماهير
عضو مميز
إنضم
27 أكتوبر 2021
المشاركات
32,528
مستوى التفاعل
6,505
مجموع اﻻوسمة
12
مستوى B1 من اللغة الهولندية
Uitstekende lading

اوت ستاكندا لادنك : حمولة ممتازة

___________________________
 
Comment
أعلى